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ISSN : 1598-4540(Print)
ISSN : 2287-8211(Online)
Journal of Korea Game Society Vol.18 No.3 pp.5-16
DOI : http://dx.doi.org/10.7583/JKGS.2018.18.3.5

Study on Travel Guidance Service Algorithm Based on Mobile Augmented Room

Wan-Ki Koh*,Jeong Hyo Kim**,Je-seok Kim***
Cheju Halla University, Jeju Tourism University, Neo-internet
E-mail: kwk@chu.ac.kr
Corresponding Author: lKoh, Wan KiKorea Game Society)

Abstract

As the augmented reality market has rapidly grown in recent years, various platform interfaces have emerged. In addition, it provides recommended travel information for each user based on a smartphone. Based on the recommended travel information, it provides the information of a tour path. Even though it is implemented in mobile devices and does not have continuous communication with servers, it needs new technologies that can provide additional entertainment services such as cultural and historical sites in corresponding regions while still providing guides depending on user movements.

모바일 증강현실 기반 여행 가이드 서비스 알고리즘에 관한 연구

고완기*,김정효**,김제석***
제주한라대학교*, 제주관광대학교**,(주)네오인터넷***

초록

최근 들어 증강현실 시장이 급성장하고 새로운 패러다임으로 자리를 잡아가면서 다양한 플랫폼 인터페이스가 등장하였다. 스마트폰 기반으로 사용자 개개인에 따라 맞춤식으로 추천 여행 정보를 제공하며 추천 여행 정보를 토대로 맞춤식 동선 가이드 정보를 제공함으로써 제한된 시간 내에 효율적인 여행이 가능하도록 하고 있으나 지도 중심의 단순 여행 동선을 제공하는데 불과하여 트레일이 나 트레킹 등의 도보 여행 시 기존 지도 애플리케이션과 차별화된 서비스를 제공하기에는 한계가 있다. 모바일 기기에서 구현되면서도 서버와의 지속적인 통신이 없더라도 사용자 동선에 따라 가이드가 가능하면서도 해당 지역의 문화나 유적 등 엔터테인먼트 서비스도 부가적으로 제공될 수 있는 새로운 증강현실기법이 필요하다.

Figure

Table